Återbetalningspolicy

Återbetalningspolicy

Kan jag returnera min beställning?

Ja, det går att returnera din beställning.

Om du inte är nöjd med de varor du beställt har du möjlighet att returnera dem inom 30 dagar från det datum du mottagit paketet.

För att returen ska godkännas måste följande villkor vara uppfyllda:

Fullständigt innehåll
Alla delar, komponenter och förpackningar ska finnas med och varan ska vara i samma skick som vid leverans.

Normalt hanterat
Endast normalt bruk får vara synligt. Skador som uppkommit genom vårdslös hantering accepteras inte.

Hygienprodukter
Produkter där hygien är viktigt måste vara noggrant rengjorda innan returen påbörjas.

Defekta varor
Om produkten är defekt vid mottagandet ska detta anmälas omedelbart.

Returfrakt betalas av kunden
Vi förbehåller oss rätten att debitera fraktkostnaden till kunden.

Handläggningstid
Returen behandlas inom 7 arbetsdagar. Om villkoren är uppfyllda bekräftar vi returen officiellt inom denna period.
Vi förbehåller oss rätten att neka returer om vi misstänker att varan har använts eller skadats.

Så här returnerar du din beställning

Skicka ett e-postmeddelande till: liforasweden@gmail.com

Se till att mailet innehåller följande uppgifter:

Ordernummer

Orsak till retur

Foto av produkten (vid skada)

Ditt fullständiga namn

Din adress

Vi återkommer med korrekt returadress. Skicka aldrig paketet till avsändaren. Du som kund ansvarar för returfrakten.

Ångerrätt enligt distans- och hemförsäljningslagen

Om du är en konsument (fysisk person som inte handlar i yrkesmässig verksamhet) gäller följande:

Ångerfristen är 30 dagar från den dag du, eller en av dig utsedd tredje part (ej transportören), tog emot den sista varan.

Eftersom våra system är fullautomatiska kan vi inte stoppa utskick; återbetalning kan därför inte ske förrän varorna är mottagna.

För att ångra köpet måste du skriftligen (t.ex. via e-post) meddela Lifora att du vill använda din ångerrätt. Ånger är komplett först när vi mottagit varan.

Returfrakten bekostas av dig som köpare.

Spårning av försändelser i transit

Eftersom våra varor skickas från Asien kan transit-tiderna vara längre än normalt. Om varorna redan är på väg kan du inte avbryta leveransen, utan behöver vänta på att mottaga paketet och därefter returnera det. Du är ändå välkommen att meddela oss i förväg om din avbeställning.

För en snabb returprocess ber vi dig att bifoga fraktspårningsnummer i din returavisering.

Konsekvenser vid ånger

Vid giltigt återtagande av köpet återbetalar vi alla belopp vi mottagit från dig, exklusive fraktkostnader (undantaget eventuella tillkommande kostnader om du valt en dyrare leveransmetod än vår billigaste standard). Återbetalning sker utan dröjsmål och senast inom 30 dagar från dagen vi mottagit din ånger och varorna. Återbetalningen görs med samma betalningsmetod som vid köpet, såvida vi inte avtalat något annat. Inga avgifter tas ut för återbetalningen.

OBS: Alla returer måste skickas till vårt centrallager i Asien på kundens bekostnad.